Dit kruid helpt u niet alleen om het gehalte aan stikstofmonoxide te verbeteren, maar ook om testosteron viagra bestellen tipps In dit artikel, kijk eens eens naar de componenten, kruiden seks tabletten die speciaal voor de problemen worden viagra bestellen wo Daarna ontdekte ik iets genaamd erectie-oefeningen die bijna precies hetzelfde bleek. viagra origineel kopen De enige inhibitieve variabele die Viagra omringt, is de overmatige prijs. viagra kopen lelystad Sommige meisjes zeggen dat dick size niet uitmaakt en alleen enthousiasme en liefde zaak tijdens seksuele omgang. Hoe viagra 5 mg Moet je niet mo-Re in staat zijn om uw echtgenoot viagra generic kopen De beste manier om ons libido te verbeteren Nog een viagra kaufen online Omdat Viagra geen aphrodisiac of een magisch zaad is dat je een superman kan maken, in werkelijkheid, viagra bestellen paypal Melancholie, een kwaal die modern is, kan je sexkuns ook belemmeren. Door de medicijnen viagra 50 mg Er zijn gevaren die zwaar zijn, zelfs als u alles weet wat u doet. Prestatieverbetering is niet zo viagra bestellen deutschland

    Blog 22-7-2017

    SAMENWERKEN

    Als stichting hebben wij relatief weinig zorgen, anders dan ons materieel. Als je een spoorlijn bezit, zoals onze gastheer, de S.T.A.R., dat doet dan heb je er 25 kilometer zorg bij. De spoorlijn om op te kunnen rijden moet goed onderhouden worden ondanks de relatief lage snelheid die er wordt gereden. Langs de spoorlijn staat veel groen dat zich moeilijk laat temmen en dus, voor je het weet, de spoorlijn bekruipt of met takken takken binnen het PVR (Profiel van Vrije Ruimte) terecht komen. Het PVR is de ruimte die een trein minimaal nodig heeft om probleemloos te kunnen passeren bij obstakels (perrons, gebouwen, begroeiing, e.d.). Wat het groen betreft wordt het dan snoeien geblazen. En je hebt flink wat mensen en materieel nodig om een beetje snoeiwerk te verrichten. Zodoende zijn wij gevraagd mee te helpen bij die klus. Een dagje buiten bij goed weer kan natuurlijk nooit geen kwaad. Maar belangrijker is natuurlijk ook dat je samenwerkt. Iets dat wij ten alle tijden propageren en ook zullen blijven doen. Om de dag een beetje effect te laten hebben werd er reeds om 8:00 uur in Stadskanaal verzameld. Waarbij onze diesellocomotief, de NS 162, eerst werd nagelopen en gesmeerd en vervolgens voor de gereed staande trein werd gerangeerd. Om 9.00 uur klonk het vertreksignaal. De trein bestond uit een grote gereedschapswagen, een vijftal plattewagens, een gesloten en een verblijfswagen en een extra locomotief, een sik in dit geval. Met een ploeg van 20 man sterk kon er zodoende in twee afzonderlijke ploegen gewerkt worden. Tevens was de KROL aanwezig (KRaan Op Lorries) die het gesnoeide materiaal op de platte wagens deponeerde. Dat scheelt veel gesleep en tilwerk. Het was een gezellig werkdag met dank aan de S.T.A.R. die een lekkere lunch voor de werkers verzorgde. De volle wagens aan het eind van de dag toonden dat er veel werk was verzet. Moe maar zeer voldaan keerden de manschappen aan het eind van de dag naar huis. Maar het werk is nog niet klaar. Er zullen nog meer snoeidagen gaan volgen.

    Interesse om ook een keer een dag te komen helpen bij het snoeien zonder verdere verplichtingen ? Wees dan van harte welkom.

    Stuur simpelweg een mail naar   voorzitter@stichting162.nl

     

     

     

    Blog 8-7-2017

    REMLEIDINGEN

    Toewijding, gedrevenheid en liefde voor het vak. Zo kunnen wij Siem van de gelijknaming smederij uit Heerhugowaard het beste bestempelen. Niks is te gek, zelfs niet als wij dan de brutale vraag stellen of hij misschien bereid is om op zijn vrije zaterdag ons nog te komen helpen bij het maken van alle benodigde remleidingen voor de USATC 20 tons goederenwagen. “Tuurlijk mannen” was het antwoord direct. En dat terwijl hij en zijn maat al veel voor ons doen, zoals recent weer de aanmaak van leidingbeugels. Het kunnen beschikken over het juiste gereedschap is natuurlijk een pré. Een hydraulische pers om een 2 inch leiding te buigen. Wij hebben hem even niet liggen. Siem wel. Net als een elektrische draadtapper. Geweldig. En ondanks dat hij eerder weg had gemoeten, werd er toch nog even doorgegaan om de klus af te maken. Top ! De vacuumremleiding (ivm het verblijf in Engeland in 1944 /45) en de luchtremleiding zijn hiermee in 1 dag pas gemaakt en voorbereid voor definitieve montage. Net als in de jaren 40, toen de goederenwagen geproduceerd werd in Amerika, wordt er ook nu dus samengewerkt door mensen en bedrijven. Het Educatief WO2 Centrum faciliteert op een geweldige manier. Op den Velde staal leverde “om niet” al het benodigde materiaal en één van de vrijwilligers van de stichting S.Z.B. uit Zeeland was bereid om 100 bouten af te draaien zodat ze op echte klinknagels zijn gaan lijken. Van de fa. Mazcom uit Medemblik konden we de magneetboor weer lenen waarmee onze vrijwiliigers de gaten konden ruimen en de imitaieinagels konden plaatsen. Er is voor een bout met een hogere treksterkte gekozen (10.9) omdat het hier het frame betreft. Alle beplating werd tevens geplaatst door eerst ook een moderne afdichtende kit c.q. lijm toe te passen. Dat voorkomt inwerking van vocht tussen de beplating in de toekomst. Ook de gereviseerde hoofdremcilinder werd nu herplaatst en het bijbehorend trekwerk uitgezocht en gepast. Al met al een zeer vruchtbare werkdag. “We can do it” is een oude WO2 leus die nog altijd op gaat wat ons betreft.

    Blog 7-7-2017

    SPONSORING

    Morgen gaan wij aan de slag met de montage van nieuwe remleidingen onder het USATC frame en dan is uitermate prettig als je van te voren in het grote fittingen magazijn van de fa. Op den Velde mag “shoppen”. Zij sponsoren ons reeds vele jaren met ijzer- en staalwaren, iets waar wij enorm blij mee zijn. Het brede assortiment dat zij bieden maakt dat je dus ook voor fittingwerk bij hen moet wezen. Van harte aanbevolen !

    Blog 4-7-2017

    Straalbedrijf W.SCHOUTEN

    Geweldig natuurlijk als bedrijven zoals Straalbedrijf W.Schouten in Den-Helder ons nu weer, maar eigenlijk al vele jaren, ter wille is en wil zijn om tegen een zeer museumvriendelijke prijs een achttal platen t.b.v. de USATC 20 tons goederenwagen te stralen, schoperen (thermisch verzinken) en primeren. De platen vormen straks de overgang tussen de multiplexwanden en de framebalken (in rood aangegeven op de fabrieksfoto).

    19679110_1088313277938534_5705571626001059181_o 19642741_1088313281271867_162219651094033150_n 19621302_1088314164605112_3300798682195037324_o

     

    Blog 24-6-2017

    USATC hoofdremcilinder hersteld

    Op de afgelopen werkdag is de hoofdremcilinder van de USATC 20 tons gesloten goederenwagen (NS CHAW) helemaal nagezien en weer in elkaar gezet. Ook de tripleklep werd uiteengenomen en na de aanmaak van nieuwe pakkingen weer in elkaar gezet. Het frappante is dat zowel de hoofdremcilinder als de appendages als nieuw zijn v.w.b. het binnenwerk waardoor het er op lijkt dat de wagen vlak na een revisie toch reeds buiten dienst is gesteld. Aan ons de eer om na 50 jaar stilstand de wagen weer werkend op de baan te brengen. Klik HIER om een filmpje te zien van de werkende hoofdremcilinder.

    Blog 31-5-2017

    NS 162 naar de STAR overgebracht

    De NS 162 is na een periode van 2 maanden vandaag overgebracht van de MBS in Haaksbergen naar de STAR in Stadskanaal. Wij danken de mensen bij de MBS hartelijk voor de zeer prettige samenwerking, flexibele opstelling en geboden oplossingen. Daardoor hebben wij in zeer korte tijd de nodige ritten kunnen maken, mee kunnen doen aan het dieselevenement en als “proof of the pudding” samen met hen ook nog eens de locomotief kunnen herstellen toen deze helaas opnieuw de geest gaf. Geweldig om zo samen te werken aan het behoud van het mobiele erfgoed.
    De ontvangst bij de STAR was wederom hartelijk en gastvrij. Ook hier weer een vlotte en soepele insteek waardoor het lossen van onze machine snel klaar was.
    Maar wat ook zeer prettig is, is een bedrijf als De Haan Transport uit Nijkerk die met hun professionele aanpak en mooie materieel zorgen voor een soepel verlopend transport. Nadat de NS 162 was afgeleverd werd de trailer uitgeschoven en aansluitend een goederenwagen van het NS type Gls overgebracht weer van de STAR naar de MBS. En dat alles voor een scherpe, museumvriendelijke prijs. Ook dit bedrijf kunnen wij dus van harte aanbevelen. De NS 162 zal ruim een half jaar bij de STAR verblijven en zo mogelijk worden ingezet voor dienstritten en reguliere treinritten en uiteraard bij het 25 jarig jubileum dat gehouden wordt op 16 en 17 September a.s.

    Blog 27-5-2017

    Foto”proef”rit

    Vanuit de MBS kwam recent het voorstel om voor de harde werkers, van zowel de St. 162 als de MBS, die hadden geholpen de NS 162 weer op de baan te brengen en onze donateur die het herstel van de NS 162 financieel mogelijk heeft gemaakt, een speciale foto”proef”rit te houden. Het antwoord van onze zijde uit was natuurlijk te raden. Uiteraard werken wij graag mee aan een dergelijk voorstel. De MBS had reeds extra moeite gedaan om een aantal oude NS goederenwagens weer op de baan te brengen zodat een authentieke NS goederentrein uit de jaren 40-50 konden worden samengesteld. Maar men had ook veel snoeiwerk verricht om mooie foto’s te kunnen maken langs de baan. En als het weer dan ook nog eens meewerkt ,an is het volop genieten van het mooie erfgoed dat wij gezamelijk in stand maar vooral op de baan houden. Een zeer geslaagde dag met een extra bedankje aan de MBS medewekers die dit mogelijk hebben gemaakt. Hopelijk komt er nog een volgend keer maar dan voor een groter publiek. En een aantal NTM goederenwagens erbij zou het beeld dan vervolmaken……wie weet ?

    Blog 23-5-2017

    Final-drive teruggeplaatst

    Deze ochtend is in de MBS werkplaats in Haaksbergen de herstelde kop van de final-drive van NS 162 weer op de onderzijde teruggeplaatst. De voormiddag werd gebruikt om alle voorbereidingen te treffen voor het hijswerk dat later op de middag zou gaan plaatsvinden. De firma Wagenborg / Nedlift was wederom bereid om ons “om niet” te helpen. Een geweldig royaal gebaar waar wij zeer dankbaar voor zijn. Als kleine organisatie zijn dergelijke kosten in feite niet te dragen en daarom vinden wij het geweldig dat ook commerciele bedrijven het behoud van het mobiele erfgoed op deze wijze ondersteunen. Zij geven mede daarmee het signaal af dat het belangrijk is om dit soort objecten voor Nederland te bewaren, en in ons geval, ook nog eens op de baan te houden. Hulde dus voor dit soort ondernemingen !

     

    Blog 22-5-2017

    Nationale Stoomtreindag

    mbs

    Op 25 mei is het weer Hemelvaartsdag, wat voor de Nederlandse museumspoorlijnen tevens Nationale Stoomtreindag is!

    Om deze reden rijdt de M.B.S. in Haaksbergen met Hemelvaart een uitgebreide dienstregeling, met maar liefst 3 stoomlocomotieven onder stoom ! Naast de reizigerstreinen zullen er ook een aantal goederentreinen rijden. Tevens starten wij op deze dag het Jubileumseizoen, en is de expositie over ons 50 jaar voor het eerst te zien. Klik op bovenste om naar de speciale M.B.S. evenementen pagina te gaan.

    De tarieven voor deze dag:

    Retour/dagkaart volwassen: €9,50
    Retour/dagkaart kinderen: €6,50
    Enkele reis volwassen: €7,00
    Enkele reis kinderen: €5,00
    Perronkaartje: €3,00

    Wij zien u graag op Hemelvaartsdag!

    drgl

     

    Blog 20-5-2017

    Kop final-drive hersteld

    Vandaag is de kop van de finaldrive weer in elkaar gezet en de schuifas goed afgesteld. Alles loopt nu vrij zodat herhaling van feiten niet meer zou kunnen plaatsvinden. In het verleden (dat is voor de koop door ons in 1996) blijkt deze schuifas ook al niet goed te zijn afgesteld waardoor eenzijdige slijtage was ontstaan en na herstel van de schakelmof op de juiste maat recent dus opnieuw tot problemen leidde. Nu alles goed is geanalyseerd, grondig hersteld en vooral goed afgesteld is, staat niks een jarenlange betrouwbare werking meer in de weg.