Veel mensen lopen om erectiele dysfunctiepillen te nemen zonder dat ze viagra bestellen england Daarna ontdekte ik iets genaamd erectie-oefeningen die bijna precies hetzelfde bleek. viagra origineel kopen De beste manier om ons libido te verbeteren Nog een soort van erectiehulpmiddelen is downloadbare publicaties ebooks viagra kaufen online Uiteindelijk is het hier. Het geheim om die gloeiende, prachtige huid te bereiken. Kijk uit over viagra amsterdam kopen Moet je niet mo-Re in staat zijn om viagra generic kopen Onze goederen worden vervaardigd, geraffineerd en verzonden in Amerika. Het is ook onze zekerheid om viagra kopen hengelo In een klein stadje in de buurt van Oklahoma werd viagra online cheapest Canada, de tweede grootste staat van de hele wereld, is ook een van de meest rijke staten met veel viagra kopen rotterdam Er zijn gevaren die zwaar zijn, zelfs als u alles weet wat u doet. Prestatieverbetering is niet zo viagra bestellen deutschland De enige inhibitieve variabele die Viagra omringt, is viagra kopen lelystad

    RAIL 2019

    RAIL 2019

    Om de twee jaar wordt de zeer fraaie modelspoortentoonstelling RAIL gehouden in de EXPO-hallen in Houten (Ut). Ook dit jaar weer op 22, 23 , 24 Februari. Ook de Stichting 162 is daar te vinden onder de vlag van het grootspoor overkoepelend orgaan H.R.N.. De railorganisatie biedt ons de gelegenheid om onszelf op de beurs te promoten. Dus kom langs bij onze stand 2.20 in Hal 2 of de H.R.N. stand bij de entree. Bezoek de website voor meer info. Klik HIER om naar de website van RAIL2019 te gaan.

    Handrem definitief gemonteerd

    Handrem USATC wagen definitief gemonteerd

    Sommige onderdelen van de USATC bevrijdingsgoederenwagen hebben een lange voorbereidingstijd gehad zoals de handreminstallatie (bijna 1 jaar), maar op onze recente werkdag was het eindelijk dan zover dat wij deze onder de wagen konden plaatsen. Wederom een mooie mijlpaal waarbij onze dank uitgaat naar bedrijven als de firma Op den Velde, Mazcom, Smederij Siem, CPJ-techniek, Schouten en een aantal individuele personen en uiteraard niet te vergeten, onze onvolprezen vrijwilligers, die deze installatie met zijn allen mogelijk maakten.

    Omdat er geen tekeningen van de handreminstallatie waren hebben wij alles moeten berekenen vanuit gemaakte foto’s in Polen, de aanwezige handwielen en één enkele vangbeugel. Het plaatsen gisteren was ook nog een uitdaging op zich dat door wat technische problemen werd getergd. Maar ook die zijn overwonnen. Na het pasmaken en m.b.v. de aanwezige foto’s kon elders de installatie in elkaar gelast en later alsnog geplaatst worden. Het resultaat mag er zijn, een werkende handrem waarbij met een ketting, die om de as wordt geslagen, het remmechaniek wordt aangetrokken.

    Op deze prachtige dag werden verder nog diverse kleine werkzaamheden uitgevoerd, zo ook de laatste twee dakdelen definitief gemonteerd en het raamwerk van de deuren van de legergroene kleur voorzien.

     

    Werkzaamheden hervat

    Werkzaamheden aan USATC wagen hervat

    Doordat de temperatuur steeg eind vorige week, hebben wij op deze zaterdagse werkdag dakdelen nu definitief kunnen monteren. Hetgeen inhoudt dat ze stuk voor stuk losgenomen zijn, de dakranden gekit en weer gemonteerd maar nu met de vierkante moeren. Eén van onze vrijwilligers had daarvoor zelf een speciale dopsleutel gemaakt waardoor het vastzetten makkelijk ging. Omdat we met een flinke ploeg waren konden ook de typerende buffers ontvet, geschuurd, en in de legergroene verf gezet worden. Van alle activiteiten is er weer een mooi filmisch verslag gemaakt. Klik op onderstaande foto om de film te bekijken.

    De werkzaamheden van vandaag zijn mogelijk gemaakt door de fa.Enorm / Groot uit Opmeer, Jong & Roos uit Schagen en CPJ-techniek uit Winkel.

    Palwiel gereed

    Palwiel gereed

    “Met dank aan” heet dat zo mooi. In dit geval danken wij smeder Siem heel hartelijk voor het regelen van het draai- en freeswerk aan het palwiel, bestemd voor de handreminstallatie van onze USATC wagen. Oorspronkelijk was dit wiel een gietstuk maar omdat dat voor ons te kostbaar werd om voor 1 exemplaar mallen te laten maken, hebben wij het volgens de verspaningstechniek nu na laten maken. Een goede imitatie naar wij dachten.

    Het geval wil dat Siem enige machines uit zijn werkplaats overgedaan heeft aan de fa. CPJ-techniek in Winkel, met als ludieke voorwaarde om voor ons project het palwiel dan in orde te maken. Dat was geen enkel punt voor CPJ uiteraard, waarvan acte. Hiermee kan nu ook de handreminstallatie afgebouwd gaan worden.

    Inzet NS 162

    NS 162 ingezet voor Infra werk

    Vandaag werd onze machine samen met de kraansik ingezet bij een mooie klus, het plaatsen van een nieuw sein bij Stepelo. Weer een stukje verrijking van de M.B.S. spoorlijn.

     

    Zuigers teruggeplaatst

    Zuigers teruggeplaatst

    in O&K dieselmotor

    De kou van de afgelopen tijd maakt dat sommige werkzaamheden aan de USATC goederenwagen, zoals kit aanbrengen en schilderen, even niet kunnen worden verricht. Aangezien stilzitten niet echt ons ding is werd er op de meest recente werkdag verder gewerkt aan de V2 O&K dieselmotor voor M.B.S. loc 12 (ook wel Gekkie genaamd in de wandelgangen). Zo werden o.a. de zuigers weer terugplaatst in het motorblok die eerder “om niet” gereviseerd waren door de fa. Demco in Winkel en het nodige schoonmaakwerk aan andere delen verricht.

    Buffers geplaatst op USATC wagen

    Buffers geplaatst op USATC wagen

    Wij schrijven binnen het USATC goederenwagenproject niet vaak over het behalen van mijlpalen, maar het plaatsen van de 4 typerende buffers op de wagen, was er gisteren wel degelijk één. Direct wordt nu zichtbaar dat het hier om een goederenwagen voor op het spoor gaat en niet om een verplaatsbare schuur.

    De buffers zijn afkomstig van de USATC wagen die wij in 2011 in Iserlohn hebben gevonden en waarvan het onderstel nu de basis vormt voor onze wagen. De buffers waren aan deS.G.B. uitgeleend om hun USATC stoomloc “ENTER” de juiste uitstraling te geven. In ruil voor het lenen werden de buffers bij de S.G.B. gereviseerd. Eerder al zijn deze buffers ook nog eens nagegoten en zijn er nu 12 nieuwe exemplaren waarvan 8 voor de S.G.B. (ENTER en USATC warflat) en 4 voor de wagenbak die nu als schuur dient in Haaksbergen. T.z.t. hopen wij ook die wagenbak weer op de baan te brengen.

    De plaatsing van de buffers is op film vastgelegd. Klik op onderstaande foto om naar het filmisch verslag te gaan.

     

    Nieuw vulhout

    Nieuw vulhout voor buffers

    Langzaam maar zeker vordert de voltooiing van de USATC goederenwagen. Deze week heeft een relatie van ons de vier eikenhouten vulblokken gezaagd, gevlakt en geboord en zijn de draadeinden geplaatst die moeten voorkomen dat aan de zijkanten de blokken gaan splijten. De 8 ondiepe gaten zijn de plekken waar de klinknagels van de bufferbalk in vallen. Het Amerikaanse (!) witte eikenhout werd gesponsord door de fa. Huibers Hout uit Schagen en smeder SIEM heeft enige tijd terug reeds voor ons de draadeinden gemaakt met mooie vierkante koppen erop conform de fabrieksspecificaties. De buffers die uitgeleend waren aan de SGB (zaten op stoomloc Enter) zijn inmiddels retour zodat het geheel nu op onze wagen geplaatst kan gaan worden.

    Sjablonen voor NS CHAW

    Sjablonen voor NS CHAW

    geschonken door de MBS

    Een mooi cadeau om het nieuwe jaar mee te beginnen, de sjablonen c.q. belettering voor de wagenbak van de vm. NS CHAW 22560 die nu als schuur op het M.B.S. emplacement te Haaksbergen staat opgesteld. Eén van de M.B.S. medewerkers heeft deze voor ons opnieuw gemaakt en aan ons geschonken. Bij gelegenheid, als het weer het toelaat, worden deze typische NS kenmerken weer op de wagen aangebracht. CHAW staat voor de typering “Gesloten goederenwagen (CHA) met Westinghouse remsysteem (W)”.

    Een nieuw jaar

    Een nieuw jaar

    Met een schitterend begin, goede wensen maar vooral een geweldige werkdag. Klik op de foto voor het filmische verslag.