Blog 25-3-2013

    Vandaag zijn wij met een klein aantal medewerkers naar het Spoorwegmuseum in Utrecht afgereisd om de laatste werkzaamheden aan de WD 70033 / NS 162 te verrichten om ervoor te zorgen de loc er goed bijstaat voor de tentoonstelling Sporen naar het front. Zo moesten de bufferplaten ontvet en opnieuw geschilderd worden en werden de erg nieuw ogende cabinedeuren wat verouderd dmv zwart leervet. Ook de tweede imitatie fabrieksplaat diende nog aangebracht te worden. Daar de machine een half jaar stil staat hebben wij tevens de gelegenheid aangegrepen om de Westinghouse treinremkraan nader te inspecteren, deze werkte namelijk nog niet helemaal naar wens zo bleek bij een recente proefrit. Tijdens die bewuste proefrit begaf ook het poelie-aslager het. Daarom is de poelie-as uitgenomen om het lager te kunnen vervangen. Ter voorbereiding op de plaatsing van een tweede compressor (tbv het beter voeden van de treinleiding) werden er vandaag alvast de nodige metingen verricht. Als laatste werden de accu’s uitgenomen en enige lekbakken onder de lagers geplaatst. Bijgaande foto geeft alvast een “sneak-preview” op wat er te zien is in het Spoorwegmuseum. De grote hal 4 is deels overdekt geworden dmv de bouw van Romney-loodsen. De Romneyloods zelf is weer een typisch oorlogsproduct. De loodsen bieden naast een onderkomen zoals voor onze loc ook ruimte aan de diorama’s die diverse onderwerpen of periodes tonen uit gevoerde oorlogen (links zichtbaar op de foto). Zaterdag 30 maart zal om 14:00 uur de opening van de tentoonstelling plaatsvinden.

    nsm

    Reacties zijn gesloten.