Blog 1-3-2012

    Sneller dan verwacht zag de chef werkplaats kans om vandaag met hulp van een bedrijfsrelatie en enige medewerkers de Gardner dieselmotor te plaatsen in de NS 162. Alles liep voorspoedig totdat de motor op zijn frame terecht kwam en niet verder wilde zakken. De oorzaak werd snel duidelijk. Omdat de onderste helft van een Gardner 6L3B dieselmotor stamt (verbeterde versie) en de carterpan geschikt is om te worden gebruikt in combinatie met een speciale scheepskoppeling, paste het geheel niet in ons bestaande frame. Omdat aanpassing van de gietijzeren carterpan geen optie was, moest een versteviging in het motorframe weg worden gehaald. Geen sinecure aangezien het een zwaar profiel betrof dat naast laswerk ook nog eens geklonken was. Dat deze verwijderd kon worden komt omdat in de loop der tijden het motorframe om voor ons onduidelijke redenen verzwaard is. Een kleine martelgang was nu nodig, waarbij uiteindelijk ook een snijbrander aan te pas moesten komen, om de balk weg te halen. Toen pas kon de Gardner zakken en definitief op de motorframe balken geplaatst worden. Volgende week worden nog wat kleine aanpassingen aan het frame gemaakt waarna de motor aangesloten kan gaan worden. Een nieuwe mijlpaal is hiermee bereikt !

    NS 162 motor plaatsen

    NS 162 motor plaatsen

     

    NS 162 Gardner dieselmotor wordt geplaatst

    NS 162 Gardner dieselmotor wordt geplaatst

    NS 162 Motor plaatsen carterpan

    NS 162 Motor plaatsen carterpan

    Reacties zijn gesloten.