Blog 16-03-2013

MET TROTS…..

… presenteren wij de voormalige diesellocomotief van het Engelse War Department, de WD 33 uit 1941. Vandaag zijn de puntjes op de bekende i gezet en zijn de laatste werkzaamheden uitgevoerd door de vrijwilligers van de Stichting 162. Wij hopen met deze bijzondere loc een andere periode in de railgeschiedenis onder de aandacht te brengen. Dat is gelijk ook de reden om deel te nemen aan de grote tentoonstelling in het Spoorwegmuseum van Utrecht. Van 30 maart tot 1 September zal deze loc daar te zien zijn. Daarna zal hij weer terug gaan naar de thuisbasis in Hoorn. Een korte filmimpressie van de loc kunt u vinden via deze link op YouTube.

13-03-16-16

De loc zal woensdag 20 maart om 8:00 uur in Hoorn geladen worden en dan naar de Amsterdamse Westhaven gaan. Daar komt hij om 11:00 uur aan om een onthulling bij te wonen van een NS oorlogsmonument. Dit zal gebeuren rond de klok van 12.15 uur. Om 13.00 uur zal de loc haar weg naar het Spoorwegmuseum in Utrecht vervolgen om daar rond 15:00 uur aan te komen.