Blog 21-12-2013

De jaarlijkse interne medewerkersdag vandaag was gelijk aanleiding om een aanvang te maken met de instructie van onze eigen mensen m.b.t. de toegepaste techniek van de WD 70033 / NS 162. Het er aan bouwen vanaf tekening wil nog niet zeggen dat je misschien direct begrijpt waarvoor een onderdeel dient en wat voor functie het heeft in de praktijk. Ook het bedienen van de loc is nog een tweede hierin. Zo hebben wij het geluk dat één van onze medewerkers bij NedTrain instructeur is voor modern materieel en de stichting heeft aangeboden een cursus te maken die betrekking heeft op de techniek van onze locomotief. Hij heeft daarvoor PowerPoint presentaties in elkaar gezet, dit naast de nodige tekeningen die hij er ook nog voor maakte. Een heldere uitleg vandaag maakt dat wij terug mogen kijken op een hele mooie start van een nieuw onderdeel binnen onze stichting. Tevens presenteerde hij vandaag het concept instructieboek voor de serie NS 160-165. Dit helemaal conform de oude instructieboeken van de NS. Wij hopen dit tzt in een mooi authentiek ogend boekje te kunnen laten drukken.

Coersoes 162 Instructieboek 162