Blog 23 Juni 2013

Nu de WD 70031 gerestaureerd is komt er een volgende fase aan. Rijden en rijdend houden. Om op de loc te kunnen rijden is er instructie nodig. Dat gebeurt mede aan de hand van het instructieboek dat bij de loc hoort. Nu is dat niet meer aanwezig. Wat rest is een beperkt aantal beschrijvingen van de mechanise componenten van de loc, ooit opgesteld door de dienst M&W van het oude NS bedrijf. Daarom heeft één van onze medewerkers zich gestort op het maken van een volledig nieuw instructieboek conform de oude NS voorschriften. Een flinke klus die, naast het maken van de diverse hoofdstukken, mede inhoudt dat er tekeningen dienen te komen om te visualiseren hoe bijvoorbeeld koelwater door de diverse delen van de loc stroomt. Ook deze zaken geeft hij vorm in overleg met de andere technici binnen onze ploeg. Wij zijn enorm blij met het feit dat er binnen onze ploeg een dergelijke diversiteit aan vaardigheden aanwezig is om dergelijke klussen te kunnen klaren.

Koelwater circuit