Blog 24-5-2014

Stoom versus Diesel ?

Lamp

Geen diesels meer bij de SHM ? De WD 70033 naar de sloop ? Je zou het bijna zeggen als je bijgaande foto van de petroleumlantaarn van de NS 162 beziet. Niets is minder waar natuurlijk. Vandaag vond bij ons de voorbereiding plaats voor deelname aan een verjaardag. En wel een bijzondere, namelijk de 100ste verjaardag van stoomloc Bello. Op deze dag werd het stoom icoon door de SHM medewerkers uit de werkplaats getrokken. Een mooi moment. Bello uit loods

De verjaardag zelf wordt gehouden op donderdag 29 Mei a.s., Hemelvaartsdag. Die dag staan wij een klein beetje in de schaduw van de vitale 100 jarige. Bello zal die dag in Wognum haar gasten ontvangen en kolentaarten ontvangen. Wij houden het bij het heerlijke dieselvocht. Want ook de WD 70033 / NS 162 maakt zijn opwachting tijdens dit feest. Het zal voor het eerst zijn dat de WD 70033 / NS 162 met personenwagens aan de haak in de normale dienst zal gaan rijden ! Voor de vroege (foto)vogels onder u kunnen wij de eerste rit van die dag aanbevelen als onze machine met een tweetal zandwagens (NS Gz) er achter het spits af zal bijten door een slag naar Medemblik te maken. Opvolgend vinden er gedurende de dag een aantal ritten plaats met zowel goederen- als personenwagens. De begin- en eindtijden van de ritten zijn ;

Rit 1  Hoorn v 8.45 uur – Wognum a 9.15 – v 10.10 – Medemblik a 11.00 uur (Goederentrein)

Rit 2  Medemblik v 12.35 – Wognum a 13.26 – v 13.45 – Hoorn 14.15 uur (personen-/goederentrein)

Rit 3  Hoorn v 14.16 uur – Wognum a 15.14 uur (personen-/goederentrein)

Rit 4 Wognum v 15.45 uur – Hoorn a 16.14 uur (personen-/goederentrein)

Voor de tussenstops van deze ritten en alle overige ritten verwijzen wij u naar de SHM dienstregeling, die u HIER kunt vinden. Meer info over die dag is uiteraard te vinden op de SHM website.

Bello 100