Blog 25-04-2013

De komende maanden willen wij bij tijd en wijle het publiek dat de tentoonstelling bezoekt in Utrecht wat meer vertellen over de geschiedenis van onze locomotief. Maar voordat wij met de hele divisie aantreden wilde het Spoorwegmuseum eerst even een voorproefje van onze presentatie. Zodoende werd er door twee van onze vrijwilligers vanmiddag een bezoek afgelegd aan het museum om een kleine demonstratie en uitleg te geven. De kist en oliedrums vormden wederom onze props waarnaast ook enige foto’s te zien waren van de loc en de USATC goederenwagens die wij in bezit hebben. In tenue werd de voordracht gehouden en met een applaus beoordeeld. Het verhaal over ons Duitse hoofdlager met Nazi adelaar bleek daarbij een ongelofelijk en verrassend stukje te zijn. Dat er net als tijdens de bevrijding “in het veld” aan de loc gesleuteld werd was vanmiddag ook een overtuigend facet in onze auditie. To be continued …. data waarop wij in het Spoorwegmuseum aanwezig zullen zijn worden nog op deze pagina’s en onze Facebook pagina bekend gemaakt.

WD70033 april 2013 klein