Blog 31-8-2013

Vandaag hebben wij onze laatste publiekpresentatie in het Spoorwegmuseum gehouden. Dit weekend is de tentoonstelling “Sporen naar het front” voor het laatst te bezoeken en in de komende week zal de bijeengebrachte collectie weer terugkeren naar haar bruikleengevers. Daarom werd deze dag ook gebruikt om de loc weer transport gereed te maken. De WD 70033 verlaat donderdag 5 September a.s. om 7.30 uur het museum te Utrecht en naar haar thuisbasis in Hoorn gaan. Verwachtte aankomst daar is tussen 10:00 en 10:30 uur (Prorail terrein in Hoorn).

Voor ons was het een zeer geslaagde dag waarop wij veel oprecht geïnteresseerde mensen konden vertellen over de bijzondere rol van de spoorwegen en het War Department en USA Transportation Corps in het bijzonder tijdens de Tweede Wereldoorlog. Menigeen liet blijken nooit iets geweten te hebben van dit enorme bedrijf achter de fronttroepen en de rol ervan. Men waardeerde daarom deze presentatie zeer. En dat is dan ook precies het doel van organisaties als de onze. Behoud van historie dmv van restauraties maar ook door het verzorgen presentaties.

NSM 1 NSM 2