Blog 6-9-2013

In vliegende vaart is gistermiddag de plaatsing van de extra compressor en luchtketel voorbereid. Deze laatste was afgelopen dagen afgeperst door de SHM en reeds van een fraaie zwarte laag voorzien, waarvoor onze hartelijke dank. De 100 liter grootte ketel vormt straks onze extra capaciteit / aanvulling op het hoofdreservoir. Tezamen met de tweede compressor zal er straks genoeg lucht zijn om met een vulstoot een treinleiding van een paar wagens in 1x te vullen. De werkzaamheden gaan mede door een goede werkverdeling en voorafgaande bespreking met de SHM op rolletjes. Daarbij opgeteld is natuurlijk ook de ruime ervaring van onze mensen om dergelijke klussen vakkundig en snel te klaren. Er stonden ruim 8 dagen gepland maar zo het er nu naar uit ziet wordt de afbouw van de loc in de helft van de tijd gerealiseerd. Hulde heren ! Bijgaande foto, van de geplaatste extra luchtketel toont een wat ongebruikelijke hoek, namelijk de ruimte onder de cabinevloer. De foto is dus vanuit de werkput genomen. Het frappante is dat alleen of juist daar precies voldoende ruimte was om een extra ketel te kunnen plaatsen. Het moet zo zijn !

200 ltrt ketel