Blog 8-2-2013

    Bijna elke vrijdag wordt er nu ook gewerkt aan de WD 33 / NS 162. Naast het schilderwerk wordt er nog druk gesleuteld aan het remsysteem, met name aan het treinleiding remwerk dat nog niet nader getest was. Want naast de directe rem waarmee alleen de losse loc geremd wordt, heeft men in de NS tijd ook nog een treinrem ingebouwd. Dit om langere goederentreinen in bedwang te houden. Maar net als onze loc zijn ook de appendages oud. De treinremkraan zelf, een 5 standen Westinghouse remkraan, stamt nog uit het NS stoomtijdperk. En zoals eigenlijk de hele loc behoeven de appendages en alle koppelingen in de leidingen de nodige aandacht. Het is nog een flinke klus om minime lekkages helemaal goed te krijgen. Maar het gaat goed komen ! Onze techneuten zijn weerbarstig net als het huidige weer.

    Herstel leidingwerk

    Herstel leidingwerk tbv de treinleidingrem

    Reacties zijn gesloten.