Dit kruid helpt u niet alleen om het gehalte aan stikstofmonoxide te verbeteren, maar ook om testosteron viagra bestellen tipps In dit artikel, kijk eens eens naar de componenten, kruiden seks tabletten die speciaal voor de problemen worden viagra bestellen wo Daarna ontdekte ik iets genaamd erectie-oefeningen die bijna precies hetzelfde bleek. viagra origineel kopen De enige inhibitieve variabele die Viagra omringt, is de overmatige prijs. viagra kopen lelystad Sommige meisjes zeggen dat dick size niet uitmaakt en alleen enthousiasme en liefde zaak tijdens seksuele omgang. Hoe viagra 5 mg Moet je niet mo-Re in staat zijn om uw echtgenoot viagra generic kopen De beste manier om ons libido te verbeteren Nog een viagra kaufen online Omdat Viagra geen aphrodisiac of een magisch zaad is dat je een superman kan maken, in werkelijkheid, viagra bestellen paypal Melancholie, een kwaal die modern is, kan je sexkuns ook belemmeren. Door de medicijnen viagra 50 mg Er zijn gevaren die zwaar zijn, zelfs als u alles weet wat u doet. Prestatieverbetering is niet zo viagra bestellen deutschland

    Stichting 162

    De nieuwe stichting zag zich vanaf Januari 2010 gesteld voor nieuwe uitdagingen. Naast de opzet van de stichting als zodanig, was het moment aangebroken dat bij de echte machine het loop- en aandrijfwerk aangepakt moesten gaan worden. Het lagerwerk was volledig versleten en zodanig verbouwd dat van enige bruikbaarheid geen sprake meer kon zijn. Uit de beste delen van de drie aanwezige WD locomotieven werden de beste wielassen en aspotten bij elkaar “geveegd”. Bij meting bleek passing van de diverse delen verre van goed. Door het gebrek aan machines om deze delen te bewerken werd hulp “van buiten” gezocht. De ZLSM, redelijk dicht in de buurt bedankte voor de eer. Te veel werk en genoeg eigen werk. Evenzo gold dat voor de SHM op dat moment. De SGB echter wilde wel tijd voor ons vrijmaken en heeft in de afgelopen twee jaar de wielassen en de lagers + aspotten onder handen genomen in samenwerking met een aantal van onze vrijwilligers die daarvoor steeds naar Goes afreisden.

    NS 162 wielassen getransporteerd op een DAF Torpedo arriveren bij de SGB in Goes

    NS 162 wielassen getransporteerd op een DAF Torpedo arriveren bij de SGB in Goes

    Maar door de grote renovatie van de SGB werkplaats en ziekte van één van de zeer ervaren machinebankwerkers liepen we in 2011 vertraging op in dat proces.  In het najaar van 2011 heeft de werkplaats van de SHM zich bereid verklaard de verdere afbouw van het onderstel op zich te willen nemen. Uiteindelijk zijn er nog eens een sloridge 160 uur in het loopwerk gestoken om alle schenen, lagers, zijlagers en aspotten te bewerken. Het nimmer aflatende enthousiastme van de ploeg vrijwilligers en de externe partijen maakt nu wel dat, als alles mee zit de loc binnenkort weer op zijn wielen zal staan.

    NS 162 De SHM werkplaats heeft de aspotten en schenen bewerkt

    NS 162 De SHM werkplaats heeft de aspotten en schenen bewerkt

    De Gardner dieselmotor kent een soortgelijk verhaal. Deze heeft de afgelopen jaren, na revisie en terugkomst uit Engeland, waar hij bij de AVR in Bitton is hersteld, stilgestaan hetgeen het uiterlijk maar helaas ook innerlijk van de motor geen goed heeft gedaan. Noodzakelijke verplaatsingen van de grote 6 cilinder in de loods in Blerick waren niet bevorderlijk voor de algehele staat van de diesel. Bij een bezoek van enige dieselliefhebbers in 2010 werd spontaan aangeboden om ons blok in ieder geval eens “op te frissen” en waar nodig na te zien. Een geweldig aanbod dat het bestuur van de Stichting 162 met beide handen heeft aangenomen.

    NS 162 Gardner motor gaat op transport

    NS162 Gardner motor gaat op transport

    Maar na een eerste demontage bleek al gauw dat een groot deel van de Engelse revisiewerkzaamheden erg slordig waren uitgevoerd. Enige belangrijke componenten, zoals een waterpomp en het koelwater systeem waren bijvoorbeeld helemaal niet schoongemaakt of gereviseerd en ook was de afstelling van de motor niet bepaald nauwkeurig te noemen. Koelwater kanalen waren verstopt en het carter niet was  gereinigd. De conclusie was dat een goede werking niet kon worden gegarandeerd ! Al met al een behoorlijke tegenvaller. Destemeer omdat alles in goed vertrouwen en met volle overtuiging, vanuit Engelse zijde was gebracht. Sterker nog het laatste advies was “Built it in and just run it !”. Hadden we dit gedaan dan zou het gauw over zijn geweest met de pret. Het oordeel over het uitgevoerde en ook betaalde werk was dus vernietigend. Op deze teleurstelling kwam gelukkig wel een tweede aanbod van de dieselliefhebbers richting het bestuur van de Stichting 162. Zij boden aan de revisie van de Gardner “dunnetjes” over te willen doen.

    NS 162 Gardner motorrevisie

    NS 162 Gardner motorrevisie

    De dieselmotor werd overgebracht naar een goed geoutilleerde werkplaats onder de rook van Amsterdam. Het dunnetjes over doen werd eerder een  zeer vette kluif want afgezien van het carter moest uiteindelijk alles uit elkaar worden gehaald. Niets doorstond het kritische oog. De dieselliefhebbers maakten daarbij hun bijnaam “motormuizen” waar, want echt elk onderdeel, gat en pijpje werd bezocht, nagezien, beoordeelt en waar nodig gereviseerd. Diverse gespecialiseerde motorrevisie bedrijven zoals Cent Vuijk, Demco en de Noordhollandse Motorenrevisie hielpen ons bij de revisie, met name als het ons aan bijzonder gereedschap ontbrak.  Al met al een immense klus die resulteert in een bijna als nieuw zijnde, Gardner 6L3 dieselmotor voor de NS 162.  Overigens is de motor van een bijzondere samenstelling aangezien het hier een 6L3B betreft met aangepaste 6L3 cilinderkoppen. Dat de revisie geen sinecure is geweest moge wel blijken uit het feit dat stad en land maar ook de hele wereld is afgezocht naar goede, het liefst, nieuwe onderdelen. Zo zijn er delen uit Nieuw-Zeeland overgekomen en werden er in Egypte twee nieuwe 6L3 cilinderkoppen gevonden, na een lange zoektocht door een Engels bedrijf dat thuis was in de internationale motorenhandel. Deze koppen lagen na 50 jaar in vetvrij papier daar nog altijd op de plank. Dat er inmiddels de hoofdprijs voor betaald moest worden laat zich raden. Wij hadden het geluk dat een groot liefhebber zich garant stelde voor de aankoop en het transport ervan. Wij zijn deze gulle gever zeer erkentelijk. Alle inspanningen hebben nu geresulteerd in een perfect en als nieuw draaiend motorblok, en dat na 25 jaar stilstand. Hulde aan onze motormuizen !

    NS 162 Gardner 6L3 loopt weer

    NS 162 Gardner 6L3 loopt weer

    Terug naar het begin van de pagina